Najczęściej zadawane pytania

FAQ

Najlepszą forma kontaktu z Kancelarią jest kontakt telefoniczny lub za pomocą poczty e-mail. Odpowiedzi na podstawowe pytania bądź tez umówienie spotkania odbyć się może także za pomocą formularza kontaktowego udostępnionego na stronie internetowej Kancelarii w zakładce „Kontakt”. Spotkania w Kancelarii ustalane są indywidualnie w zależności od potrzeb klienta.

 

Kancelaria otwarta jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00. Z racji tego, iż wykonywanie zawodu radcy prawnego wiąże się z częstym przebywaniem poza siedzibą Kancelarii najlepszym sposobem kontaktu jest wyżej wspomniany kontakt telefoniczny.

Na umówione spotkanie przygotować należy wszelkie dokumenty umożliwiające zweryfikowanie jej stanu faktycznego. Przydatny może być każdy dokument mający jakikolwiek związek ze sprawą. Ważnym jest, aby przed rozpoczęciem prowadzenia sprawy udostępniony Kancelarii został – jeżeli to możliwe – oryginał dokumentu. Ten po jego wykorzystaniu zostanie niezwłocznie zwróconych chyba, że koniecznym będzie jogo przesłanie np. do sądu. W udzielaniu drobnych porad prawnych czy tez sporządzenia krótkiej opinii na potrzeby klienta wystarczy kopa dokumentu.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zasadami etyki zarówno Radca Prawny jak i aplikant radcowski zobowiązani są do zachowania tajemnicy zawodowej. Tajemnica ta rozciąga się zarówno na wszelkie informacje przekazywane przez klientów podczas spotkań bądź w korespondencji mailowej między Kancelarią a klientem. Objęte tajemnicą zawodową Radcy Prawnego są również wszelkie informacje zamieszczone w dostarczonych do kancelarii dokumentach związanych z prowadzona sprawą bądź tez służące do udzielenia porady prawnej czy wydania opinii.

Radca Prawny wykonujący w sposób samodzielny i niezależny wolny zawód służy interesom wymiaru sprawiedliwości jak również tym, których prawa i wolności zostały mu powierzone w celu ochrony. Zawód radcy prawnego podlegający ochronie Konstytucji RP stanowi jedną z gwarancji poszanowania prawa. Jest to zawód zaufania publicznego respektujący ideały i obowiązki etyczne ukształtowane w toku jego wykonywania.

Warunki współpracy z przedsiębiorcami i ich stała obsługa są poprzedzone spotkaniem z klientem mającym na celu ustalić po pierwsze potrzeby konkretnego przedsiębiorcy a po drugie – zakresu oczekiwanej przez niego pomocy. Ustalenie powyższego i chęć przedsiębiorcy do podjęcia stałej współpracy z Kancelarią skutkuje zawarciem umowy o obsługę prawną. Umowa ta w sposób szczegółowy określa warunki i zasady współpracy między Kancelarią a klientem a w szczególności formę, czas i miejsce świadczenia usług prawnych a także należne Kancelarii z tego tytułu wynagrodzenie (ryczałtowe bądź godzinowe). Za świadczone przez Kancelarie usługi wystawiane są faktury VAT.

Koszty sądowe a także wszelkie opłaty i wydatki konieczne do poniesienia w trakcie trwającego postępowania ponoszone są przez Klienta. Każdorazowo Klient jest szczegółowo informowany o konieczności poniesienia takich kosztów, terminie do ich uiszczenia oraz ich wysokości. W przewidzianych prawem przypadkach istnieje możliwość złożenia w imieniu mocodawcy wniosku do sądu o zwolnienie od kosztów sądowych w całości albo części.